הקשר בין הזבוב בשירותי הגברים להצלחת הארגון

Nudge הנו מונח המתאר דחיפה קלה בכיוון הנכון, לרוב, מבלי שנרגיש.
מעין עידוד עדין לעבר ההחלטה הנבונה, כמו עצה של דודה או סבתא, מרפוק קטן שמתריע, מזכיר או מזהיר.

מסתבר של-Nudge יש השפעה קריטית על אופן קבלת ההחלטות שלנו.
זו הדרך של המוח שלנו להימנע מעיבוד של מידע מורכב ולבחור בפתרון הטבעי ביותר, או לפחות נדמה ככזה.

בטח ידעתם..
לרוב לא מקבלים החלטות על בסיס חשיבה רציונאלית. במצבים של אי-ודאות, או כשאין לנו אפשרות להסביר לעומק, ה-Nudge הוא כלי שנוכל להשתמש בו על מנת להניע לפעולה.

איפה אנו נתקלים בזה ביום-יום?
מכירים את הזבובים המצוירים על אסלות ציבוריות בשירותי גברים? בדיוק זה.
הזבובים הללו למעשה מקטינים את ההתזה האופיינית מחוץ לאסלה ב-80% וחוסכים רבות בעלויות הניקיון, בכך שהם נותנים דחיפה קטנה למטרה.

בעשור האחרון ארגונים רבים החלו לאמץ את גישת הנאדג', המביאה למעורבות של הארגון בהחלטות העובדים – מבלי שאלו שמים לב לכך. כלומר, לכוון את העובדים, מבלי להגביל אותם.

גוגל דחפו והצליחו
בניסוי שבוצע בחברת גוגל, בחרו לדרבן את העובדים בארה"ב להפריש יותר לפנסיה בחודש.
במיילים בהם הייתה דחיפה לפעולה – ניכר כי אותם עובדים בחרו להפריש יותר עבור הפנסיה שלהם.

הדחיפה בוצעה באמצעות משפט בסגנון "למשל, באפשרותך להפריש 3% נוספים ובכך להביא לעלייה של X…"

דוגמאות ל-Nudge בארגון
עומדות לרשותנו מגוון אפשרויות להתערבות קלה ומהירה, שתעודד את העובדים להתנהגות מסוימת בארגון. עלינו לשאול את עצמנו כיצד נוכל להפוך את השינוי הרצוי לקל או כיף יותר עבור העובדים.

  1. דחיפה לעבודה אפקטיבית – שינוי ברירת המחדל של זמני פגישות לחצי שעה במקום שעה, "יום ללא פגישות" לעידוד עבודה אפקטיבית, ביטול ברירת המחדל של התראות מיילים
  2. דחיפה ללמידה – הצפת הערך שבלמידה הארגונית ועל אילו צרכים של העובד היא עונה, טיפים לזמני למידה אפקטיביים לאורך היום ושריון זמני למידה, תחרויות ארגונית
  3. דחיפה לשביעות רצון – הצגה פומבית של מדדי שביעות הרצון של הלקוחות בזמן אמת בארגון, פרסום העובדים שזכו למס' הפידבקים החיוביים הגבוה ביותר באותו החודש מלקוחות וקולגות.

אז איך אתם הולכים לשלב Nudge בארגון?

 

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s