6 דרכים להעלאת אחוזי המענה לסקרים שלכם

לא מעט גופים בארגון משקיעים שעות רבות בבניית סקרים, במטרה למדוד שירותים, מוצרים או שביעות רצון.
התהליך דורש תכנונים, אישורים, הפצות, איסוף ועיבוד נתונים – כמות עבודה אסטרונומית!
ובסוף מה? לא תמיד מקבלים את מה שציפינו – אחוזי מענה נמוכים, קושי בגזירת משמעויות, תמונה מצומצמת ולא מספיק רחבה…

צפו במדריך שלנו להעלאת אחוזי המענה לסקרים שלכם:

מה נחשב לאחוז מענה "סבבה"?
סקרים פנים-ארגוניים לעובדים זוכים ל30-40% מענה בממוצע, בהשוואה ל10-15% מענה בסקרים חיצוניים ללקוחות.

אז אם לא הגעתם לאחוזים כאלו, ריכזנו עבורכם 6 כללים מוכחים שיעזרו לכם להעלות את אחוזי המענה לסקר שכתבתם:

  1. שלחו את הסקר ממייל של אדם בארגון ולא מכתובת גנרית.
    אנשים לא אוהבים לענות לבוט או לתיבת מייל גנרית בארגון, פשוט כי אין בזה שום פן אישי. עובדים או לקוחות ישמחו שהפידבק שנתנו יגיע לאדם אמיתי, למעט מקרים של סקר בו האנונימיות מהותית.
    טיפ: הגיבו לפידבק באופן אישי. תזכרו בהרגשה הטובה כשנתתם פידבק במסעדה, ואחרי כמה דקות הגיע השף והתייחס ברצינות למה שאמרתם.
    גם בסקרים פידבק שכזה יתן לגיטימציה להמשך דיון עם הלקוח, ממנו ניתן ללמוד גם מעבר לסקר, ובכך להבטיח אחוזי מענה גבוהים גם בסקרים הבאים
  2. שקפו ציפיות בכותרת
    כבר בכותרת ציינו מה אורך הסקר או כמה שאלות הוא כולל, כמו "שלוש שאלות קצרות על השירות שקיבלת" או "יש לך 60 שניות? נשמח לשמוע פידבק".
  1. שאלו עד 5 שאלות
    נכון, זה קשה!
    סטטיסטית, כל שאלה לאחר השאלה השלישית תביא לצניחה של 30-50% במענה לסקר שלכם. כן, אם רק 10% המשיבים בכלל נכנסים לסקר וממלאים את 3 השאלות הראשונות, רק 5% יענו על השאלה הרביעית. אגב, מחקרים מראים שמשך אופטימלי למילוי סקר הוא עד 5 דקות, ולא צריך לנצל את כולן. חריגה מכך תביא לפגיעה באחוזי המענה.
    טיפ #1: פצלו את הסקר ל-2 סקרים קצרים
    טיפ #2: אל תשאלו שאלות שתוכלו למצוא את התשובות בעצמכם – זה בזבוז זמן עבור הלקוחות והעובדים.
  1. סקר ממותג
    זכרו, עיצוב הסקר משפיע על הרושם הראשוני אצל הלקוח, ואין לכך הזדמנות שנייה.
    סקר צבעוני וממותג לפי הלוגו וצבעי הארגון יעלה את אחוזי המענה המענה ב-10%.
    טיפ: שימוש בתמונות כתשובות ישפר את אחוזי המענה!
  1. שקלו האם לתת תמריץ או לא
    מתן תמריץ מעלה את אחוזי המענה באופן מובהק, עם זאת, משנה את מוטיבציית המילוי והתנהגות המשיב, אשר יעדיף לסיים את השאלון מהר ככל שניתן, וירגיש צורך במתן תשובות מפרגנות כתגמול על התמריץ שיקבל.
    השאלה מה חשוב לכם – הכמות או האיכות?
  1.  מייל תזכורת אחד זה אחלה!
    שליחה של מייל תזכורת אחד לאחר 3 עד 7 ימים, עשוי להעלות את אחוזי המענה ב-15%!כשמדובר בלקוחות, עולה החשש של הסרה מרשימת התפוצה, שעומד על 0.5% בממוצע. בהשוואה לעלייה המשמעותית באחוז המענה, מדובר בחשש זניח.
    טיפ: מומלץ לתזמן את התזכורת ליום אחר ושעה אחרת ממועד ההפצה המקורי של הסקר.

זהו!
מוכנים להעלות את אחוזי המענה לסקרים שלכם?
מחפשים מחולל סקרים, שאלונים ומבחנים? נסו את Squick!

מחקרים נוספים בנושא: כאן, כאן, ממש פה וגם כאן

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s